Akademik Yayınlar

Projeler 

* Aykut, Ç., Karasu, N., Yılmaz, A., Karaahmetoğlu, B., Demirtaş, Ş. Ağaya, A. & Akçayır, İ. (Aralık 2020-Haziran 2023), “Right Decisions for Effective Education-Strengthen Education for All Children!”. Proje ortakları: Zihinsel Yetersiz Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfı (ZİÇEV), Milli Eğitim Bakanlığı, Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü, Hacettepe Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Pikomtek Ar-Ge Yazılım, Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti., ITA-Suomen Yliopisto-Finland, Stichting Christeluke Hogeschool Windesheim-The Netherland. 2020-1-TR01-KA201-094196.

* Akçayır, İ., Özkubat, U. & Çitil, M. (Nisan 2022-Ekim 2023), “Cognitive and Technology Based Approaches for Adults with Dyscalculia”. Proje ortakları: Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü, COFAC COOPERATIVA DE FORMACAO E ANIMACAO CULTURAL CRL- Portugal, VI One Consultancy-Netherlands, Crossing Borders-Denmark  2021-2-TR01-KA210-ADU-000050226.

*6-14 Yaş Öğrenme Güçlüğü Riski Yaşayan Öğrencileri Belirlemek İçin Dijital Ölçek Hazırlama ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama-Uygulama Yazılımı Geliştirilmesi, Özmen E. R.Doğanay Bilgi A.Türkseven C. M.(Yürütücü)Sayın A., TÜBİTAK Projesi, 2020- 2023.

*Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı Geliştirme Çalışması, AYKUT Ç. (Yürütücü), KARASU N., ÇORBACI E. C., APAYDIN G., SERT C., KARAAHMETOĞLU B. Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023- Devam Ediyor

*Okul Öncesi Disleksi Tarama Aracının (DİSTA-R) Geliştirilmesi, Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, ÖZMEN E. R. (Yürütücü), TUFAN S., AÇIKGÖZ G., DOĞANAY BİLGİ A., SAYIN A., 2023- Devam Ediyor

*Az Gören Çocukların Ev Ortamında Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde Aile Eğitim Programının Etkisi, Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Işıtan Kılıç D., Aykut Ç. (Yürütücü), 2022- 2024.

* Gören Bireylere Braille Yazıyı Görsel Olarak Okuma Öğretimine Yönelik Web Tabanlı Bir Öğretim Platformunun Tasarımı, Uygulaması ve Değerlendirmesi Yürütücü: Doç. Dr. Cem ASLAN

* Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılıklarının Geliştirilmesi: Destek Eğitim Odası Uygulaması, Özkubat U., Özmutlu M., TÜBİTAK Projesi, 2023- 2024

*Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların diş hekimi muayenesine alıştırılmasında video model desteği ile uygulanan sistematik duyarsızlaştırmanın etkisi, Peker İ. (Yürütücü), Akdağ F., Atabek D., Bağcı N., Akın Bülbül I., Demirtaş Ş., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2022- Devam Ediyor

* Türkiye ve Güney Kore'de Matematiksel Modelleme ve Matematiksel Değerler: Bir Kültürel Karşılaştırma Çalışması, Dede Y. (Yürütücü), TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi, 2022 - 2024

* Özmen E. R. (Yürütücü) , Doğanay Bilgi A. , Demir E., Karasu H. P. & Sanır H. (Şubat 2022-Ekim 2024), “Okuma Güçlüğünün Önlenmesi: Müdahaleye Tepki Modeli - II. Kademe Uygulaması”. TÜBİTAK 1001 Projesi

* Özkubat, U., Sanır, H. (2021). Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri ve Matematik Öğretiminin Artırılmış Gerçeklik ile Desteklenmesi. TÜBİTAK 3501. Proje Araştırmacıları

* Özkubat, U., Akçayır, İ. (2022). Bir Güçlük Bin Çözüm: Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Strateji Uygulamaları Eğitimi. TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı

*  Özkubat, U., Akçayır, İ. & Sanır, H. (2022), “Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sayı Doğrusunda Tahmin Stratejilerinin Göz İzleme Aracı ile İncelenmesi”.Bilimsel Araştırma Projeleri(BAP) Kariyer Başlangıç Projesi

* Matematik Problemi Çözme Stratejileri: Üstün Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren Öğrenciler Açısından İncelenmesi, Özkubat U., Adıgözel İ., TÜBİTAK Projesi, 2023- 2024

 

background image